در حال بارگذاری...

۲۱ شبکه اجتماعی برتر برای معرفی بهتر برند تجاری

ارسال شده در توسط مدیر
شبکه های اجتماعی
social icons - 21 شبکه اجتماعی برتر برای معرفی بهتر برند تجاری
شبکه های اجتماعی

شما چه یک بازاریاب در شبکه اجتماعی باشید، یا یک بازاریاب که میخواهد بازاریاب شبکه اجتماعی شود یا یک صاحب برند که میخواهد از شبکه اجتماعی استفاده کند، مطمئنا اینکه چه شبکه های اجتماعی ای مهم هستند برای شما مفید خواهد بود. اینکار به شما کمک میکند که از شبکه های اجتماعی بیشترین دستاورد را داشته باشید، با افراد مناسب ارتباط برقرارکنید، و به اهداف شبکه های اجتماعی خود برسید.

البته بحث در این مورد فقط در ابعاد و اندازه شبکه های اجتماعی خلاصه نمیشود. کدام یک از آنها برای شما مفید هستند؟ کدامیک مناسب کار شما هستند؟ اهداف بازاریابی شما بیشتر درکدام شبکه اجتماعی هستند؟ چند شبکه اجتماعی را میتوانید توامان مدیریت کنید؟

برای اینکه به این سوالات راحت تر جواب بدهید. ما ۲۱ شبکه اجتماعی برتر را در سال ۲۰۱۸ را مورد بررسی قرار دادیم. بعضی از آنها برای شما آشنا هستند و برخی هم غریبه اند. شما باید اطلاعات کاملی از شبکه های اجتماعی گوناگون را داشته باشید که بدانید کدام برای شما مناسب تر هستند.

و این نکته مهم را به یاد داشته باشید که لازم نیست شما همه شبکه های اجتماعی را داشته باشید.

بیایید شروع کنیم…

۲۱ شبکه رسانه ای محبوب در سال ۲۰۱۸

(MAU نمایانگر کاربران فعال ماهانه است | MUV نمایانگر بازدیدکنندگان منحصر به فرد ماهانه)

۱- فیس بوک – ۲٫۲۳ میلیارد MAU

فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی دنیاست که هر ماه بیش از ۲میلیارد نفر از آن استفاده میکنند. تقریبا یک سوم دنیا! بیش از ۶۵ میلیون صفحه کسب و کار و بیش از ۶میلیون تبلیغ کننده در فیسبوک فعالیت میکنند. اگر میخواهید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید فیسبوک گزینه مناسبی است. البته فیلترینگ فیسبوک، کاربران آن را در ایران به شدت کاهش داده است.

کار با فیسبوک بسیار ساده است زیرا تمام فرمت ها -متن، تصویر، ویدئو، لایو ویدئو و استوری- در فیسبوک عالی هستند. به یاد داشته باشید الگوریتم های فیسبوک محتوا ها را بر اساس آنچیزی که ترند شده است اولویت بندی میکنند.

در استفاده از فیسبوک محتوا را برای گوشی موبایل بهینه کنید زیرا ۹۴درصد افراد با استفاده از موبایل از فیسبوک استفاده میکند.

۲- یوتیوب – ۱٫۹ میلیارد MAU

یوتیوب یک پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو است که کاربران روزانه بیش از ۱میلیارد ساعت فیلم درآن میبینند. البته یوتیوب در ایران فیلتر است ولی برای شروع کار با آن میتوانید یک حساب در یوتیوب بسازید و ویدئو های خود را آنجا قرار دهید. این ویدئو میتوانند دیده شوند، لایک شوند، کامنت بگیرند و به اشتراک گذاشته شوند.

یوتیوب(متعلق به گوگل) علاوه بر اینکه دومین شبکه اجتماعی دنیاست، دومین موتور جستجو بعد از گوگل هم شناخته میشود.

و در نهایت میتوانید با تبلیغات در یوتیوب دستاورد بیشتری را از یوتیوب داشته باشید.

۳- واتساپ – ۱٫۹ میلیارد MAU

واتساپ یک پیام رسان است که در بیش از ۱۸۰ کشور کاربر دارد. در ابتدا واتساپ توسط کاربران فقط برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده ها مورد استفاده قرار میگرفت. به تدریج استفاده از واتساپ به سمت کسب و کار کشیده شد.

پلتفرم واتساپ به گونه ای طراحی شده است که بتوانید یک پروفایل مناسب برای کسب و کار خود بسازید. برای کسب و کارهای کوچک اپلیکیشن تجاری واتساپ و برای کسب و کار های متوسط یا بزرگ API تجاری واتساپ وجود دارد.

۴- مسنجر- ۱٫۳ میلیارد MAU

مسنجر در ابتدا پیام رسان فیسبوک بود که از سال ۲۰۱۱ به صورت یک برنامه مستقل ارائه شد و ویژگی های آن به صورت گسترده تغییر یافت. کسب و کار ها میتوانند در مسنجر تبلیغ کنند، چت بات بسازند، خبرنامه بفرستند و کارهای بیشتر ازین را انجام دهند. این ویژگی ها باعث شده کسب وکار های زیادی وارد این شبکه اجتماعی شوند.

۵- ویچت – ۱٫۰۶ میلیارد MAU

امروزه ویچت از یک برنامه پیام رسان مانند مسنجر یا واتساپ به یک پلتفرم همه جانبه تبدیل شده است. در ویچت علاوه بر پیام رسانی و تماس گیری، کاربران میتوانند آنلاین خرید کنند و آفلاین پرداخت کنند، پول انتقال دهند، تاکسی و کتاب رزرو کنند و … .

ویچت در چین و قسمتی هایی از آسیا بسیار محبوب است. اگر قسمتی از بازار هدف شما در آن قسمت وجود دارد میتوانید از ویچت برای کسب و کار خود استفاده کنید.

۶- اینستاگرام – ۱ میلیارد MAU

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم است. در اینستاگرام این امکان را دارید که در طیف گسترده ای تصویر، ویدئو، لایو ویدئو و استوری را به اشتراک بگذارید.

به تازگی IGTV را برای ویدئو های طولانی تر راه انداخته است.

شما به عنوان یک برند میتوانید در اینستاگرام پروفایل تجاری داشته باشید. و بر اساس تجزیه و تحلیلی که از پست هایتان در اختیار دارید خود را به اهداف بازاریابی خود نزدیک تر کنید.

۷- کیوکیو – ۸۶۱ میلیون MAU

QQ یک پلتفرم پیام رسان است که در بین جوانان چینی بسیار محبوب است. علاوه بر ویژگی های پیام رسان های دیگر، کیوکیو امکان تزئین عکس، تماشای فیلم، بازی های آنلاین، فروشگاه آنلاین، بلاگ و پرداخت را در اختیار کاربران قرار میدهد.

۸- تامبلر – ۶۴۱ میلیون MUV

تامبلر یک میکرو بلاگر و یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری متن، عکس، فیلم، صدا، لینک و چیزهای دیگر است. کاربران طیف گسترده ای از مطالب را، از عکس گربه گرفته تا هنر های مدلینگ به اشتراک میگذارند.

در سطح یک بلاگ، تامبلر میتواند مانند هر بلاگی باشد.

اگر میخواهید از تامبلر در کسب و کار خود استفاده کنید، میتوانید آموزش استفاده از تامبلر را مطالعه کنید.

۹- کیوزون – ۶۳۲ میلیون MAU

Qzone هم یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در میان نوجوانان چینی ایست. که در آن میتوان چندرسانه ای هارا آپلود کرد، بلاگ نوشت، بازی آنلاین انجام داد و شبکه اجتماعی خود را تزئین کرد.

Social media adoption by US adults n - 21 شبکه اجتماعی برتر برای معرفی بهتر برند تجاری
شبکه های اجتماعی

۱۰- تیک تاک – ۵۰۰ میلیون MA

تیک تاک یک شبکه اجتماعی موسیقی در حال رشد است. این شبکه در ۳ماه اول سال ۲۰۱۸ با پشت سر گذاشتن فیسبوک، اینستاگرام و بقیه اپلیکیشن های اجتماعی بیشترین دانلود را داشت.

کاربران میتوانند ویدئوهای مربوط به خودشان را در ۶۰ ثانیه ضبط کنند، ویرایش کنند و موسیقی و جلوه های ویژه به آن اضافه کنند.

هرچند در ابتدا بیشتر در آسیا محبوب شده بود ولی محبوبیت آن در غرب هم در حال افزایش است.

۱۱- سیناویبو – ۳۹۲ میلیون MA

Sina Weibo بیشتر به عنوان توییتر جوانان چینی شناخته میشود. میکرو بلاگ ۱۴۰کاراکتری، آپلود عکس و فیلم، نظردهی و … از ویژگی های سیناوبیو است.

۱۲- توییتر – ۳۳۵ میلیون MA

توییتر یک رسانه برای اخبار، سرگرمی، ورزش، سیاست و موارد دیگر است. چیزی که توییتر را از بقیه رسانه ها متمایز میکند تاکید قوی بر اطلاعات لحظه ای است. یعنی چیز هایی که در حال حاضر اتفاق افتاده است. یکی دیگر از ویژگیهایی که توییتر را نسبت به بقیه شبکه های اجتماعی متمایز میکند اینست که تنها امکان استفاده از ۲۸۰ کاراکتر (۱۸۰ کاراکتر برای ژاپنی ها، کره ای ها، و چینی ها) برای توییت را میدهد، درست بر خلاف سایر شبکه های اجتماعی که حد بالاتری را دارند.

همچنین توییتر بیشتر به عنوان یک کانال خدمات مشتری استفاده میشود. به گفته تبلیغ کنندگان، در آمریکا بیش از ۸۰ درصد درخواست های خدمات مشتریان از توییتر مطرح میشود.

۱۳- ردیت – ۳۳۰ میلیون MAU

Reddit، حتی به عنوان صفحه اول اینترنت شناخته میشود. یک پلتفرمی که کاربران در آن سوالات، عکس ها، لینک ها و بحث های خود را ارائه می دهند و می توانند رای گیری کنند. subreddits یک انجمن تقریبا اختصاصی برای هرچیزی که در دنیا قراردارد، به حساب می آید. در subreddits سطوح مختلی از تعامل وجود دارد بنابراین اگر کاربران آن جزء بازار هدف شما به حساب می آیند، حتما در آن جستجو های لازم را انجام دهید.

۱۴- بایدو تایبا – ۳۳۰ میلیون MAU

بایدوتایبا یک انجمن آنلاین چینی است که توسط بایدو(بزرگترین موتور جستجوی چینی) ساخته شده است. بایدو تقریبا شبیه ردیت است، افراد میتوانند یک موضوع را در انجمن ایجاد کنند و بر سر آن به بحث و گفتگو بپردازند.

۱۵- لینکدین – ۲۹۴ میلیون MAU

در حال حاضر لینکدین بیش از یک رزومه کاری و یک سایت جستجوی کار به حساب می آید. لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که کارشناسان صنعت به اشتراک گذاری محتوا، ایجاد ارتباط و معرفی برند تجاری خود میپردازند.

همچنین لینکدین امکان تبلیغات، مثلا برای بالاتر بردن محتوای شما، ارسال تبلیغات به صندوق پیام کاربران و نمایش تبلیغات در کنار سایت را در اختیار صاحبان صنعت قرار میدهد.

۱۶- وایبر – ۲۶۰ میلیون MAU

وایبر بسیار شبیه به اپلیکیشن های پیام رسان مثل واتساپ و مسنجر است. که به کاربران امکان ارسال متن، عکس، استیکر و تماس صوتی را ارائه میدهد.

وایبر امکانات زیادی از قبیل تبلیغات و کسب و کار دارد که فیلتر بودن آن در ایران باعث شده کاربران ایرانی بسیار کمی درآن وجود داشته باشند.

۱۷- اسنپ چت – ۲۵۵ میلیون MAU

Snapchat یک اپلیکیشن اجتماعی که امکان ارسال عکس و فیلم کوتاه را بین دوستان فراهم میکند. استوری را برای اولین بار اسنپ چت آورد و این فرمت درحال حاضر در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام بسیار محبوب است.

۱۸- پینترست – ۲۵۰ میلیون MAU

بر خلاف شبکه های اجتماعی دیگر که تمرکزشان روی ارتباطات است، Pintrest جایی است که کاربران به دنبال چیزهایی جدید میروند. طبق گفته پینترست، ۷۸درصد از کاربران پینترست میگویند که محتوای پینترست از برند های مختلف مفید بوده (بسیار بیشتر از دیگر سایت ها). پینترست فرصت مناسبی برای بیشتر دیده شدن برند شماست و حضور شما در پینترست به شما کمک میکند که بیشتر در ذهن ها بمانید.

۱۹- لاین – ۲۰۰ میلیون MAU

لاین یک برنامه چند منظوره است که امکان اشتراک گذاری متن و استیکر، بازی آنلاین، درخواست تاکسی و خرید آنلاین را فراهم کرده است. لاین بیشتر در ژاپن فراگیر است، البته در دیگر مناطق آسیا هم اپلیکیشن محبوبی به حساب می آید.

برند ها میتوانند در لاین صفحه اختصاصی داشته باشند و مطالب خود را به اشتراک بگذارند تا در تایم لاین فالوور ها به نمایش در بیاید.

۲۰- تلگرام – ۲۰۰ میلیون MAU

Telegram یک پیام رسان مانند بقیه اپلیکیشن های پیام رسان است که بیشتر به خاطر امنیتش شناخته شده است. علاوه بر اینکه برند ها میتوانند به صورت مستقیم با کاربران خود در ارتباط باشند، میتوانند از امکاناتی نظیر کانال و چت بات برای برقراری ارتباط و معرفی خود استفاده کنند.

۲۱- مدیوم – ۶۰ میلیون MAU

Medium یک شبکه اجتماعی برای انتشار آنلاین است. اکثر مقالات در مدیوم رایگان هستند ولی دیدن برخی مقالات فقط برای اعضای پریمیوم امکان پذیر است.

مدیوم امکان انتشار مقالات را به صورت اوریجینال فراهم میسازد و برای منتشرکنندگان استفاده از مدیوم برای افزایش مخاطب کاری معمول است.

کدام شبکه های اجتماعی مناسب شما هستند ؟

علاوه بر فاکتور هایی مثل تعداد کاربران و ابعاد یک شبکه اجتماعی، بسیار مهم است که کاربران هدف شما بیشتر در کدام شبکه قرار دارند. به عنوان مثال فیلترینگ در ایران باعث شده بسیاری از این شبکه ها کاربران ایرانی کمی داشته باشند، مثل فیسبوک، یوتیوب و … .

در حال حاظر در ایران اینستاگرام بیشترین مخاطب را دارد و داغ ترین شبکه اجتماعی بین افراد است. تلگرام هم مخاطبان زیادی دارد. لینکدین، گوگل پلاس، توییتر، هم در رده های بعدی قرار دارند.

شبکه های اجتماعی
Overall
4.9
  • کیفیت
  • محتوا
  • کاربرد
  • سئو

چکیده مطلب

شما چه یک بازاریاب در شبکه اجتماعی باشید، یا یک بازاریاب که میخواهد بازاریاب شبکه اجتماعی شود یا یک صاحب برند که میخواهد از آن استفاده کند.

1 دیدگاه برای “۲۱ شبکه اجتماعی برتر برای معرفی بهتر برند تجاری”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *