در حال بارگذاری...

۳۵ نکته برای سئو مناسب در وبسایت(قسمت اول)

ارسال شده در توسط مدیر
سئو
35 seo tips 640x250 - 35 نکته برای سئو مناسب در وبسایت(قسمت اول)
سئو

سئوی مناسب چگونه به پیشرفت وبسیات کمک میکند؟

سئو یا بهینه سازی وبسایت مجموعه ای از فعالیت های دیجیتال مارکتینگ است که به صورت ارگانیک باعث افزایش بیشتر مخاطب وب سایت میشود. در زیر نکاتی را جمع آوری کرده ایم که به فضای آنلاین شما کمک می کند تا هم در در اینترنت بیشتر دیده شود و هم کاربرپسند تر باشد.

برای اینکه همه چیزا را سازماندهی شده نگه داریم لیست نکات ما به قسمت های مختلفی تقسیم بندی شده است. (سئو یک فراینده پیچیده و بلند مدت است). در ابتدا نکات کوچک و ساده ای را میگوییم که میتواند به سئوی شما کمک کند. و هرچه که بیشتر پیش مرویم شما نکات بیشتری را خواهید آموخت، اینکه موتور های جستجو چگونه کار میکنند و شما چگونه میتوانید یک استراتژی سئو داشته باشید.

درهنگام اجرای این نکات به یاد داشته باشید بهترین همراه در این راه صبر و حوصله شما خواهد بود.

مبانی بهینه سازی یه صفحه وب

امروزه تمرکز گوگل روی ساختار لینک آدرس، تگ عنوان، متا توضیحات، بهینه سازی عکس هاو اینگونه مسائل کمتر شده و روی سایر مسائل ( بیشتر روی محتوا و لینک سازی) توجه بیشتری میکند. پس شما باید مسائل خوب و درست سئو را یاد بگیرید.

۱- ساختار وبسایت خود را واضح، قابل درک و بصری تر کنید

نحوه ساختار سایت شما، و نویگیشن ها هم برای موتور های جستجو و هم برای کاربران مهم است. موتور های جستجو بر اساس ساختار لینک ها صفحات را ایندکس میکنند. اگر ساختار سایت شما مناسب باشد موتور های جستجو به راحتی میتوانند صفحات شما را پیدا کرده و ایندکس کنند.

همچنین یک نویگیشن خوب در صفحه به کاربران شما کمک میکند تا راحت تر مطالبی که شما برایشان آماده کرده اید را پیدا کنند. قاعده ” سه کلیک ” میگوید همه محتواهای شما باید در کمتر از سه کلیک قابل دسترسی باشند.

۲- یک کلمه کلیدی اصلی را در صفحه سایت خود قرار دهید

صفحه وب شما ممکن است روی کلمات کلیدی زیادی متمرکز شده باشد. گفته شده که بهترین راه این است که روی یک کلمه کلیدی خاص تمرکز کنید و آن را در لینک صفحه خود قرار دهید. از “-” بجای “_” در لینک سایت استفاده کنید.

۳- از خط تیره “-” بجای آندرلاین “_” استفاده کنید

وقتی که برای جدا کردن کلمات در لینک از آندرلاین استفاده میکنید گوگل همه عبارت را یک کلمه در نظر میگیرد. به طور مثال ” این_یک_آموزش_سئو_است ” توسط خزنده های گوگل ” اینیکآموزشسئواست ” خوانده میشود. که خب خواندن این جمله برای موتور های جستجو سخت است.

۴- از یک آدرس استاتیک بجای آدرس داینامیک استفاده کنید

به طور کلی ۲نوع آدرس وب وجود دارد : استاتیک و داینامیک

نمونه ای از یک آدرس استاتیک http://dgmarketing1.ir/what-is-digital-marketing

نمونه ای از یک آدرس داینامیک http://dgmarketing1.org/?p=468239

هرچند موتور های جستجو هر دو نوع لینک را می توانند بخوانند ولی برای کاربران آدرس داینامیک قابل فهم نیست.

در وردپرس قبل از انتشار محتوای تولیدی خود به این نکته توجه کنید که از چه نوع لینک دهی استفاده کرده اید.

۵- آدرس خود را کوتاه، توصیفی و مرتبط نگه دارید

یک بازدیدکننده باید بتواند در یک نگاه وبسایتی که میبیند را توصیف کند. وقتی که شما لینک صفحه خود را به طور مناسب شخصی سازی میکنید. علاوه بر اینکه برای موتور های جستجو لینک خود را بهینه کرده اید این شانس را به خود داده اید که کاربران درک بهتری از سایت شما داشته باشند.

شما با این کار، جستجو را برای جستجوگر آسان کرده اید.

۶- یک تگ عنوان جذاب برای صفحه وبسایت خود انتخاب کنید

تگ عنوان نشان میدهد که دامنه سایت شما در چه موردی است. تگ عنوان یک عبارت کوتاه است که فضای تجارت شما را به کاربر نشان میدهد. این عبارت در جاهای زیادی از جمله (SERP یا همان صفحه نمایش نتایج موتور جستجو، شبکه های اجتماعی، صفحات خارجی، و مرورگرها) نشان داده میشود.

۷- از تگ توضیحات برای نمایش بهتر برند خود استفاده کنید

تگ توضیحات یک جمله است که در SERP در زیر تگ عنوان قرار میگیرد. تگ توضیحات به شما این امکان را میدهد که قبل از اینکه کاربر روی لینک سایت شما کلیک کند خود را به او معرفی کنید تا محصولاتی که به آنها پینشهاد می دهید را ببینند.

برای یک سئوی خوب، اندازه مناسب یک تگ توضیحات ۱۵۵ کارکتر است.

۸- استفاده از تگ ” آلت ” را برای عکس های خود فراموش نکنید

موتور های جستجو عکس ها را نمیخوانند و بجای آن تگ آلت آنها را میخوانند. شما باید تگ آلت را در عکس های خود قرار بدهید تا خزنده های موتور های جستجو بتوانند عکس شما را بخوانند و بدانند که این عکس در چه موردی است. که خب بهتر است از کلمات کلیدی خود برای سئوی مناسب تر در تگ آلت عکسها استفاده کنید.

البته این را هم فراموش نکنید که بهتر است از کلماتی که در متن استفاده کرده اید برای تگ آلت عکس استفاده کنید تا عکس برای خزنده های گوگل پررنگ تر بشود. به این ترتیب خزنده ها میفهمند که این بخش مهمی برای نشان دادن به جستجوکنندگان است.

از هر cmsی که استفاده میکنید با امکاناتی که دارد به راحتی می توانید از تگ آلت یا دیگر قسمت های مربوط به سئو برای سئوی بهتر عکس ها استفاده کنید.

۹- از کلمات کلیدی ای استفاده کنید که به کار شما می آیند

سئو به اندازه زیادی مبتنی بر کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی استراتژی خوبی هستند که بفهمید وقتی کاربران در نوارجستجوی خود به دنبال وبسایتهایی مانند وبسایت شما هستند چه کلماتی را جستجو میکنند. با تهیه یک لیست از کلمات کلیدی نصف راه را رفته اید.

یک روش معمول برای انجام تحقیقات برای سئوی اصولی تر در پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده از ابزار های گوگل مثل گوگل-ترند و گوگل-کیورد است.

بااستفاده از این ابزار ها شما کلماتی که در لیست دارید را باهم مقایسه خواهید کرد و خواهید فهمید که کدام کلمات بیشتر در گوگل جستجو شده اند.

۱۰- کلمات کلیدی را باهم ترکیب کنید

به طور کلی ۳نوع کلمه کلیدی وجود دارد : کلمات کلیدی broad match ، Generic، و long tail

هرکدام از ازین نوع کلمات نوع مختلفی از ترافیک را به سایت شما وارد میکند. بهترین و موثرترین استراتژی برای سئو، ترکیب هر ۳نوع کلمه با هم برای افزایش بیشتر ترافیک سایت است.

کلمات Generic عبارت های بسیار عمومی هستند. برای مثال: “دیجیتال مارکتینگ” از این نوع کلمات کلیدی است. این نوع کلمات ترافیک زیادی را برای سایت شما به وجود می آورند. که البته خیلی هدف گذاری شده نیستند.

کلمات کلیدی broad match معمولا توازن خوبی بین حجم ترافیک افزایشی شما و ارتباط آنها با سایت فراهم میکنند. برای مثال: “روش-افزایش-ترافیک-وبسایت“. ترافیکی که ازین کلمات به وجود می آیند هدفمند تر هستند. یعنی افرادی که از طریق این کلمات به سایت شما مراجعه میکنند میتوانند به دنبال کنندگان شما تبدیل شوند.

کلمات long tail عبارات بلندی هستند که میتوانند یک جمله هم باشند که ممکن است افراد در نوارجستجوی خود وارد کنند. مثل “چگونه-یک-استراتژی-بازاریابی-موفق-داشته باشیم“. این کلمات ترافیک زیادی برای سایت شما ایجاد نمیکنند ولی افرادی که از طریق این کلمات به سایت شما مراجعه میکنند معمولا به کاربران مورد علاقه شما تبدیل میشوند.

۱۱- فراموش نکنید یک مکان فیزیکی در کلمات کلیدی خود قرار دهید

با انجام اینکار هم وبسایت خود و هم کسب و کار خود را برای کاربران سئو میکنید. برای مثال اگر کسب و کار شما در تهران است بهتر است مشتریان بالقوه خود را بشناسید و از کلمات کلیدی مانند “بهینه-سازی-وبسایت-در-تهران” استفاده کنید.

۱۲- کلمات کلیدی خود را هدلاین ها، ساب هدلاینها و انکرتکست ها قرار دهید

اینطور نیست که تمام قسمت های وبسایت شما کلمات کلیدی را برای سئوی مناسب فراهم کنند. در یک ساختار محتوا بهترین قسمت برای قراردادن کلمات کلیدی هدلاین ها، ساب هدلاین ها و قسمت های پررنگ تر شده برای کاربر مثل لینک ها هستند.

هنگام توصیف یک لینک از عباراتی مانند “اینجا کلیک کنید” و کلماتی که هیچ توصیفی از آن لینک ندارند قرار ندهید. با اینکار شانس خود را برای بهینه بودن محتوا و سئوی مناسب از دست خواهید داد.

SEO Content writing financial media companies - 35 نکته برای سئو مناسب در وبسایت(قسمت اول)
دیجی مارکتینگ | سئو

۱۳- کلمات کلیدی را به طور طبیعی در قسمت های مختلف متن قرار دهید

کلمات کلیدی باید روی متن به درستی بنشینند. اگر بیش از حد از کلمات کلیدی در متن خود استفاده کنید محتوای شما اسپم به نظر می رسد که این نه برای کاربران و نه برای موتور های جستجو خوب نیست.

۱۴- هنگام بهینه سازی صفحه وب، محتوا را روی یک کلمه کلیدی متمرکز کنید

بهتر است که محتوای خود را روی یک کلمه متمرکز کنید بجای اینکه از چند کلمه استفاده کنید. با تمرکز بر روی یک کلمه این شانس را به خود می دهید که از تمام ظرفیت های موتور های جستجو استفاده کنید. تمرکز بر روی یک کلمه در تگ عنوان، تگ توضیحات، هدینگ ها، متن، تگ آلت و لینک ها باعث سئوی بهتر صفحه نسبت به یک کلمه خاص کلیدی میشوند.

۱۵- تمام تصاویر را با کلمات کلیدی مناسب بهینه کنید

فراموش نکنید از کلمات کلیدی نه فقط در متن بلکه در توضیحات عکس ها هم استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید سئوی کامل تری داشته باشید توصیه میشود هنگام استفاده از تگ آلت برای تصاویر از کلماتی مانند “تصویری از…” یا “عکسی از…” استفاده کنید.

۱۶- هنگام شروع سئوی یک صفحه، تمام کلمات کلیدی را پیگیری کنید

اگه شما رنکینگ وبسیات خود را دنبال نمیکنید یا نمیدانید کلمات کلیدی چگونه برای وبسایت شما کار میکنند بهتر است که سئو را متوقف کنید. بهینه سازی وبسایت یک فرایند طولانی است که نیاز به پیگیری زیاد فعالیت ها دارد. در هنگام مواجهه با کلمات کلیدی شما باید بدانید کدام کلمات به نفع شما هستند و کدام نیستند.

این مقاله در ۲قسمت قرار داده شده است که میتوانید قسمت دوم را این لینک زیر مشاهده کنید.

۳۵ نکته برای کارکرد بهتر سئو(قسمت دوم)


نکات سئو
Overall
4.4
  • کیفیت
  • محتوا
  • کاربرد
  • سئو

چکیده مطلب

سئوی یک وب سیات چگونه باشد ؟ در این مقاله ما نکاتی را جمع آوری کرده ایم که به فضای آنلاین شما کمک می کند تا هم در در اینترنت بیشتر دیده شود و هم توجه کار بران را به سمت خود جلب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *