ترند ها | چشم انداز دیجیتال مارکتینگ در سال 2019 که شامل مسائلی چون سئو، شبکه های اجتماعی، PPC، بازاریابی محتوا و چیزهای دیگر است، تغییرات مهمی را نشان میدهد.
استفاده کردن از ترند ها و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، که با تکنولوژی های سطح بالا و اینترنت در حال رشد هستند، فعالیت های شما را به موفقیت بیشتری سوق میدهند. زیرا مواردی که در سال گذشته شما را موفق کردند لزوما امسال نمیتوانند شما را به اهدافتان برسانند.
در این مقاله 11 ترند کلیدی در دیجیتال مارکتینگ در سال 2019 را بررسی میکنیم.
هوش مصنوعی جهان را در بر خواهد گرفت! یا حداقل بخش های ساده تر آن را.
هوش مصنوعی میتواند رفتار مشتریان و الگوهای جستجو های آنها را تحلیل کند، و با استفاده از شبکه های اجتماعی و پستهای بلاگ ها به کسب و کار شما در اینکه کاربران و مشتریان چطور شما را پیدا کنند کمک کند. به عنوان مثال، ربات های پیام رسان (که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد) میتوانند به شما کمک کنند که چطور خدمات خود را برای مشتریان بهینه کنید.
هوش مصنوعی با درک این مکالمات، اطلاعات و نکات لازم را برای مشتریان مشخص میکند. طبق گفته Gartner، در سال 2020 تا 25% از سرویس های مشتریان از تکنولوژی ChatBot استفاده خواهند کرد که در مقایسه با سال 2017 که کمتر از 2درصد بودند پیشرفت چشم گیری است.
شرکت های تجاری که از هوش مصنوعی استفاده میکنند، در سال 2019 با صرفه جویی در هزینه افزایش سرعت رشد، برتری خود را نسب به رقیبان نشان میدهند.
تبلیغات برنامه ای به معنی استفاده از هوش مصنوعی برای اتوماتیک کردن فرایند تبلیغات برای مشتریان خاصی است که باید هدف قرار بگیرند. برای مثال حراجی های قیمت-لحظه ای از این نوع تبلیغات هستند. این اتوماسیون بسیار کارآمد هم سرعت بالایی دارد و هم هزینه ها را کاهش میدهد. طبق گفته eMarketer تقریبا 90% از تبلیغات نمایشی در آمریکا تا سال 2020 برنامه ریزی شده است.
ChatBot ها هم بخش مهمی از بازاریابی در سال 2019 خواهند بود.
این تکنولوژی مبتنی برهوش مصنوعی، برای چت های لحظه ای با مشتریان شما چه روز و چه در شب می باشد. با 1.4میلیارد نفر در رابطه با این موضوع تا سال 2020 تا 80% از کسب و کار های هوشمند استفاده از این تکنولوژی در برنامه هایشان خواهد بود.
بسیاری از مشتریان ترجیه می دهند از چت بات ها بخاطر واکنش به موقع، پاسخ سریع، دقت در بیاد آوری تاریخ ها و مطالب و اطمینان به اینکه چیزی از قلم نمی افتد، استفاده کنند. این دستیار مجازی با ارائه خدمات به مشتریان برجسته، درک انتظارات مشتریان و انجام کارهای تکراری علاوه بر اینکه هزینه های شما را پایین تر می آورد به شما این فرصت را میدهد که تمرکزتان را روی مسائل دیگر بگذارید.
یک مثال داخلی در این زمینه اسنپ است. که با کمک گرفتن از گوگل مپ و طراحی سیستمی هوشمند این امکان را به مشتریان میدهد که راننده های اطراف خود و مشخصات آنها را ببینند، هزینه های سفر را برآورد کنند، زمان بندی درستی از مسیر خود داشته باشند و در نهایت نظر خود را در مورد سفرشان به اسنپ بگویند.
اگر میخواهید در سال 2019 برجسته شوید باید کسب و کار خود را شخصی سازی کنید. شخصی سازی در محتوا، در محصولات، در تبلیغات و چیزهای دیگر.
در دسترس بودن اطلاعاتی مثل تاریخ خرید مشتریان، رفتار مصرف کنندگان و لینکهایی که کاربر کلیک کرده است، تولید محتوای سفارشی را آسان نمیکند. 96% از بازاریابان معتقدند که شخصی سازی روابط مشتری را با شرکت بهبود میبخشد.
به گفته کوین جورج رئیس بازاریابی EmailMonks ، “آینده ایمیل، لحظه ای بودن و براساس رفتار مشتریان ساخته شدن، است”. مطالعات Marketo نشان میدهد که ایمیل های مبتنی بر رفتار مشتریان 3برابر از ایمیل های دسته ای و انفجاری بهتر هستند.
به طور مثال وقتی در یک وبسایت انتشار دهنده ویدئو مثل یوتیوب یا آپارات ویدئوهایی را میبینید در واقع درحال انتقال اطلاعات به آنها هستید تا در جستجو های شما پیشنهاد های شخصی تری بدهند.
همانطور که گفته اند: نتیجه شخصی سازی = بیشترین لذت + کمترین زمان
این اعداد و ارقام اهمیت استفاده از ویدئو مارکتینگ را در استراتژی های بازاریابی در سال 2019 نشان میدهد.
برای اینکه در این زمینه وارد شوید خوب است که در اینستاگرام ، لینکدین یا شبکه های مجازی دیگر به اشتراک گذاری بپردازید.
ویدئوی زنده محبوبیت بیشتری را برای شما بوجود می آورد. با ویدئو هایی از دموی محصولات، پشت صحنه ای از تولید آن، یا ویدئویی از دفتر کار، مشتریان شما را بیشتر خواهند دید.
با کاهش هزینه های تولید فیلم و افزایش کیفیت دوربین های فیلمبرداری، شخصی سازی ویدئو ها امکان پذیر تر شده است. ویدئو مارکتینگ جایگزین تماس صوتی و ایمیلی شده که به آن رویکرد ویدئویی 1:1 گفته میشود.
در صفحه نتایج جستجوی گوگل ویدئو به طور مجزا نمایش داده میشود. پس سئوی ویدئو بسیار مهم است. مثلا استفاده از متن ها و کپشن ها و عنوان ها در ویدئوها لازم است.
فیلم های 360 درجه هم که تعامل زیادی به وجود می آورند در حال توسعه هستند. میتوانید از نماد دایره ای بالا برای حرکت دادن ویدئو استفاده کنید.
بازاریابی اینفلوئنسرها نوعی از بازاریابی-دهانی است. که بر رهبران کلیدی بازار برای رساندن پیام به مخاطب تمرکز دارد. شما بجای استفاده از بازاریابی مستقیم برای گروه بزرگی از مشتریان از فردی که مورد اعتماد مشتریانتان است برای تبلیغات استفاده میکنید.
استفاده از اینفلوئنسرها یکی از ابزار های تاثیر گذار در دیجیتال مارکتینگ است که در جذب بیشتر مشتری به شما کمک می کند. اینفلوئنسرها می توانند یک بازیگر، سلبریتی یا افراد شناخته شده در صفحات اجتماعی یا وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران معروف باشند که به شما در تبلیغ محصولتان کمک میکنند .
اگر فکر می کنید شبکه های اجتماعی فقط برای ارسال پیام به دوستانتان است به این اعداد و ارقام توجه کنید.
نمودار بالا میزان محبوبیت شبکه های اجتماعی را نشان می دهد. از آنجایی که مردم بیشتر وقت خود را برای برقراری ارتباط با یکدیگر میگذرانند، شما میتوانید از این بازار بالقوه برای ارائه خدمات خود استفاده کنید.
جستجوی تصویری میتواند تجربه کاربران را به سطح جدیدی برساند. با جستجوی تصویری کاربر یک تصویر را آپلود میکند و نتایج خاصی را دریافت کند.
گوگل لنز یک موتور جستجوی گوگل است که اشیاء نشانه ها و موارد تصویری دیگرا تشخیص میدهد.
اگر مثلا از موارد زیر عکس بگیرید:
CamFind هم یک نرم افزار جستجوی تصویری برای موبایل است که این ویژگی را به کاربران میدهد که از هر چیزی عکس بگیرند و بتوانند جزییاتی از آن چیز را ببینند.
بجای تایپ کردن یک عبارت برای جستجو میتوانید به راحتی یک عکس بگیرید، عکس های مشابه را ببینید، قیمت ها را مقایسه کنید و خرید انجام دهید. همچنین میتوانید با گرفتن عکس از یک پوستر فیلم جزئیات و تصاویری را از آن فیلم ببینید.
بازاریابان میتوانند با توجه به جستجوی تصویری در رقابت بازاریابی، مشتریان زیادی را کسب کنند و از رقیبان خود پیشی بگیرند.
مردم تقریبا روزانه 3ساعت و 35 دقیقه را صرف گوشی های خود میکنند. گوشی های موبایل در سال 2019 پر مخاطب ترین رسانه خواهد بود.
بازاریابان باید این تغییرات را برای جذب مخاطبان خود در سال 2019 در نظر بگیرند.
خرده لحظات (micro-moments) رفتار جدید مصرف کنندگان است که توسط گوگل نام گذاری شده است. که در آن بازاریابان باید پیام های خود را به طور مختصر و واضح برای مشتریان ارسال کنند تا توجه آنان را از دست ندهند.
مردم معمولا درمورد تصمیمات خود، مثلا اینکه چه رستورانی بروند یا اینکه کجا به خرید بروند تصمیم آنی میگیرند. یک بازاریاب باید این مطالب را از خوساه های مشتریان در نظر بگیرد:
برای استفاده از خرده لحظات در سال 2019 باید جایی که کاربران اطلاعات لحظه ای را جستجو میکنند حضور داشته باشید. مانند گوگل، گوگل مپ، یوتیوب یا آپارات و هرجایی که کاربران اطلاعات را به صورت لحظه ای جستجو میکنند.
هی سیری، امشب فیلم ماموریت غیرممکن پخش میشود؟
استفاده روزافزون از جستجو های صوتی باعث شد که شرکت ها در استراتژی های بازاریابی خود تجدید نظر کنند.
جستجوی صوتی نقش مهمی در ارائه اطلاعات به مشتریان دارد. هوش مصنوعی دقیق تر خواهد شد و اشتباهات شرکت هایی که در این زمینه فعالیت میکنند مثل گوگل، الکسا و سیری کمتر شده.
سخنگوهای هوشمند مانند الکسا و گوگل در حال پیشرفت هستند.
توجه داشته باشید نه تنها شرکت ها در تولید محتوای صوتی امید به کسب اطلاعات و توانایی های بیشتر دارند. تبلیغات های صوتی هم به میدان خواهند آمد.
با توجه به روند رو به رشد استوری شبکه های اجتماعی بازاریابان باید در قالب استراتژی خود برای این مقوله جایی در نظر بگیرند. بازاریابان میتوانند از ویدئوی زنده، یکی از قسمت های سودآور شبکه های اجتماعی در این روزها، برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنند.
اولین استوری در اسنپ چت باعنون “استوری من” منتشر شد. بعد از آن فیسبوک و اینستاگرام هم از استوری استفاده کردند. به تازگی هم یوتیوب از استوری خود با عنوان “ریلز” رونمایی کرده است.
از آنجایی که استوری ها بعد از 24 ساعت به اتمام میرسند، این فرصت خوبی برای بازاریابان است که از FOMO استفاده کنند. شما میتوانید از کارکنان خود، روند تولید محصول و ارتباط بیشتر با مخاطبان خود با سوال پرسیدن از آنها، در استوری ها استفاده کنید.
سال 2019 با شخصی سازی، اتوماسیون بازاریابی و تکنولوژی های مبتنی در هوش مصنوعی برای کاربران همراه خواهد بود. بنابراین برای جلوگیری از کاهش منحنی افزایش نرخ تبدیل در سال پیش رو شما باید در ایجاد محتوای سفارشی، صوتی و ویدئویی برای برقراری ارتباط با مخاطبان برنامه ریزی کنید.