برندینگ

  • admin
  • دی 17, 1397
  • بدون دیدگاه
برندینگ
برندینگ

برندینگ هرگونه فعالیت در راستای ایجاد یک نام ، نماد یا طرح تجاری است که محصول شما را از دیگر محصولات متمایز میکند.

یک استراتژی برندینگ موثر شما را در لبه یک بازار رقابتی قرار میدهد. اما دقیقا “برند تجاری” چیست؟ به عبارت ساده، برند شما وعده ایست که شما به مشتریان خود میدهید. برند شما به آنها خواهد گفت که چه چیزی از محصول یا خدمات شما میتوانند بگیرند و چه تفاوتی با بقیه دارید. شما با برند خود، آنجایی که میخواهید برسید خواهید رسید، آن کسی که میخواهید باشید خواهید بود و آن افرادی را که میخواهید به عنوان مشتری داشته باشید را خواهید داشت.

شما در صنعت خود نوآوری دارید؟ یا تجربه؟ ویا قابل اطمینان هستید؟ آیا کالای شما “قیمت بالا و کیفیت بالا” دارد یا “قیمت پایین و ارزشمند برای خرید” است؟ مطمئنا شما نمیتوانید هر 2را داشته باشید و البته نمیتوانید همه نیاز ها را برطرف کنید. اینکه شما باید کدام کار را انجام بدهید بستگی به این دارد که خواسته و نیازمشتریان شما چیست.

پایه ی برندینگ شما “لوگو”ی شماست.

وبسایت، بسته بندی و مواد تبلیغاتی -همه چیزهایی که لوگوی شما را یکپارچه میکنند- برند شما را نشان میدهد.

استراتژی برندینگ شما بر اساس اینکه، چه چیزی، چطور، کجا، کی و اینکه پیام شما برای چه افرادی قرار است فرستاده شود پایه گذاری میشود. تبلیغات کجای استراتژی برند شما قرار دارد؟ کانال های توزیع هم بخشی ازاستراتژی شما هستند. و اینکه چه ارتباطات گفتاری و دیداری ای دارید هم جزئی ازبرندینگ شما است.

مطمئنا استراتژی برندینگ، یک ارزش افزوده برای محصولات و سرویس های شما نسبت به محصولات بدون برند ایجاد خواهد کرد. واضح ترین مثال برای این ادعا تفاوت کوکاکولا با بقیه نوشابه هاست. از آنجایی که کوکا کولا یک ارزش افزوده برای خود فراهم کرده است میتواند برای محصولات بیشتر هزینه کند و مشتریان هم حاضر خواهند بود با قیمت بیشتری آن را تهیه کنند.

ارزش افزوده ذاتی یک برند در قالب درکی از کیفیت محصول یا دلبستگی های احساسی به آن به وجود می آید. برای مثال نایکی محصولات خود را به وسیله ورزشکاران مشهور تبلیغات میکند، به این امید که مشتریان به واسطه این افراد احساس بهتری را به محصول پیداکنند. برای نایکی فقط ویژگی های یک محصول نیست که آن را به فروش میرساند.

تعریف یک برند برای شما مثل یک سفر شخصی در تجارتتان است. که میتواند دشوار، وقت گیر و اذیت کننده باشد. برای اینکار باید حداقل بتوانید به این سوالات پاسخ دهید:

  • ماموریت شرکت چیست؟
  • مزایا و ویژگی های محصول و خدمات شما چیست؟
  • مشتریان و چشم انداز شما در شرکت چه چیزهایی هستند؟
  • با چه کیفیتی از محصول میخواهید مشتریان را باشرکت مرتبط کنید؟

تحقیقات خود را انجام دهید. از نیازها، عادت ها و خواسته های مشتریان خود درحال حاضر مطلع شوید. و به اینکه شما چه فکر میکنید تکیه نکنید. به این تکیه کنید که آنها به چه فکر میکنند.

درهنگامی ساخت برند خود به این چند نکته ساده توجه کنید:

  • یک لوگوی بزرگ آماده کنید. و آنرا در همه جا قرار دهید.
  • پیام برند خود را بنویسید. پیام های کلیدی که میخواهید در رابطه با نام تجاری بنویسید چیست؟ هر کارمند باید بداند برای چه هدفی کار میکند.
  • برند خود را گسترش دهید. برند در هر قسمت تجارت شما امکان گسترش دارد، اینکه چگونه تلفن ها را پاسخ میدهید، اینکه شما یا فروشندگانتان در مکالمه های تلفنی یا ایمیل هایشان در چه شکلی خواهند بود ، و هرچیز دیگر… .
  • یک “صدا” از شرکت خود بسازید که نشان دهنده برند شماست. این صدا باید با همه تصاویر و نوشته هاو… برند شما یکپارچه باشد. نام تجاری شما دوستانه است؟ یا رسمی؟ یا شیک؟
  • یک شعار ایجاد کنید. یک بیانیه به یاد ماندنی بنویسید و در آن پایه و اساس برند خود را نشان دهید.
  • یک قالب استاندارد برای مواد بازاریابی خود طراحی کنید. از یک رنگ ویژه، جایگاه لوگوی خاص و یک احساس در سراسر برندیگ خود استفاده کنید.
  • برای برند خود راستگو باشید. اگر شما وعده های برند خود را برای مشتریان محقق نکنید مشتریان به شما اعتماد نخواهند کرد.
  • پایدار باشید. این نکته شامل موارد بالا است و مهم ترین نکته این نکته می باشد. اگر نتوانید اینکار را انجام دهید در کار خود موفق نخواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code