گزارشات جمعیت شناختی گوگل چقدر دقیق است؟

  • admin
  • بهمن 05, 1397
  • بدون دیدگاه

در اکتبر 2013 گوگل از گزارشات جمعیت شناختی گوگل آنالیتیک رونمایی کرد. به کمک این گزارش، صاحبان کسب و کار می توانند اطلاعاتی در مورد جنسیت و سن بازدیدکنندگان خود داشته باشند. با این نوع آنالیز، افق جدیدی از تجزیه و تحلیل برای تحلیل کنندگان بازشد.

اما همیشه در استفاده از داده های گوگل آنالیتیک باید محتاط بود. مهمه که شما بدانید این اطلاعات بر چه اساس جمع آوری میشود تا بتوانید قضاوت بهتری بر تحلیل ها داشته بیاشید.

گزارشات جمعیت شناختی
گزارشات جمعیت شناختی

گوگل اطلاعات جمعیت شناختی را چگونه جمع آوری میکند؟

شما قبل از اینکه گزارشات جمعیت شناختی را در گوگل آنالیتیک فعال کنید، باید به Google’s Doubleclick cookie تغییر حالت بدهید. این کوکی برای ذخیره رفتارهای شما در مرورگر از Google’s Display Network استفاده می کند.

براساس رفتار شما در وبسایت ها، گوگل تلاش می کند جنسیت و سن شما را پیش بینی کند. این دقیقا همان کاری است که رسانه های سنتی سالها است انجام میدهند. شما کارتون سیمپسون ها را میبینید؟ پس فرض می کند شما یک مرد 15تا35 سال هستید. تفاوت گوگل نسبت به رسانه های سنتی قبلی این است که داده های زیادتری را جمع آوری می کند.

آنها رفتار های وبی شما را با اطلاعاتی که خودتان به آنها می دهید ترکیب میکنند. پس توجه داشته باشید که گوگل از اطلاعاتی که شما در دیگر سایت ها مثل شبکه های اجتماعی قرار میدهید استفاده میکند.

این پیش بینی ها دقیق هستند

طبیعی است که در مورد اطلاعات جمعیت شناختی گوگل شک و تردید وجود داشته باشد. 3 دلیل وجود دارد که شما باید در استفاده از این اطلاعات مراقب باشید:

1- کوکی فقط یک کوکی است

بلاکر ها مانع کار کوکی می شوند. یعنی گوگل هیچ اطلاعاتی را از کاربرانی که بلاکر نصب کرده اند دریافت نمی کند. از طرفی با پاک شدن کوکی تمام اطلاعات پاک میشوند و گوگل دوباره باید آنها را جمع آوری کند.

2- موضوع آستانه حریم خوصی

گوگل برای محافظت از حریم خصوصی کاربران یک آستانه تعریف کرده است. این اتفاق زمانی که گیرنده اطلاعات میخواهد اطلاعاتی را از شما بگیرد می افتد. با این درخواست برای کاربر یک پیغام زرد رنگ به نشانه اخطار به نمایش در می آید.

3- نمونه برداری داده

همانطور که احتمالا می دانید، گوگل از یک زیرمجموعه از داده ها برای پردازش استفاده می کند. هنگامی که گزارش شما به 500 هزار ویزیت برسد، نمونه گیری به صورت خودکار انجام میشود. این اطلاعات حتی برای نمونه گیری های سنگین هم استفاده می شوند. اغلب گزارش هایی که شما میبیند براساس کمتر از 10% ویزیت ها انجام شده است.

باتوجه به این موارد میتوان نتیجه گرفت که گزارش های جمعیت شناختی تقریبا بی ارزش هستند. هرچند بدون آزمایش کردن به صورت شخصی نمیتوان نظر قطعی داد. با این حال گروه های دیگری هم هستند که به این نتیجه رسیده اند که اطلاعات جمعیت شناختی گوگل آنالیتیک دقیق نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code