دیجیتال مارکتینگ چیست | بازاریابی دیجیتال | سئو

  • admin
  • دی 13, 1397
  • بدون دیدگاه
دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که در آن از کانال های دیجیتالی گوناگون نظیر وبسایت، شبکه های اجتماعی، ایمیل، برنامه های موبایل و … استفاده می شود. در حالی که دیجیتال مارکتینگ گستره زیادی ازفعالیت ها را در بر میگیرد. ولی همه موارد مورد توجه قرار نگرفته اند، در زیر به رایج ترین انواع دیجیتال مارکتینگ میپردازیم.

تبلیغات جستجوی پولی
(Paid search advertising)

تبلیغات جستجوی پولی یا تبلیغات (PPC) Pay-Per-Clic معمولا به نتایج جستجو در بالای صفحات جستجو نظیر صفحات گوگل اشاره دارد. شما وقتی پول پرداخت میکنید که کلیک بشوید. شما میتوانید از این نوع تبلیغات در شرایط خاصی از بازاری که هدف قرار داده اید استفاده کنید.

تبلیغات PPC انعطاف پذیر، قابل مشاهده و معمولا برای اکثر گروه های هدف مهم و تاثیر گذار است. این آگهی ها مبتنی بر متن هستند و وقتی مشتریان کلماتی را جستجو میکنند برایشان ظاهر میشوند.

تبلیغات کلیکی
Paid Search Ad | تبلیغات جستجوی پولی

بهینه سازی برای موتور های جستجو
(Search Engine Optimization)

به عبارت ساده، سئو روند بهینه سازی محتوا، تنظیم فنی و رسیدن وبسایت شما به قسمت های بالایی نتایج جستجو برای مجموعه ای از کلمات کلیدی در موتور های جستجو است. در نهایت هدف ازین کار جذب بازدید کننده برای وبسایت شما هنگام جستجو درمورد محصولات، خدمات یا اطلاعات مربوط به کسب و کار شماست.

میتوان گفت سئو یکی از بهترین روش ها در دیجیتال مارکتینگ است.

توجه داشته باشید. بیش از 67درصد کلیک ها بر روی 5 نتیجه اول و بیش از 71درصد کلیک ها بر روی نتایج صفحه اول موتور های جستجو انجام میشود. پس وجود یک وبسایت خوب از لحاظ ساختار، محتوی و کاربر پسند بودن برای اینکه دیده بشوید و بتوانید با دیگر سازمان ها و مشتریان و شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید لازم است.

بازاریابی محتوا
(Content Marketing)

آیا تا یه حال عبارت “? Content is king ” را شنیده اید ؟ محتوای خوب مانند سوخت برای فعالیت های دیجیتال مارکتینگ شما هستند.

محتوای خوب کلید سئوی مدرن است.

محتوای خوب به شما کمک میکند در شبکه های اجتماعی دیده شوید.

محتوای خوب ارزشی را به شما می دهد که به واسطه آن تبلیغات پولی و ایمیلی خود را انجام میدهید.

ایجاد یک محتوای خوب برای مشتریان شما مهمترین چیز است و هرچند کار سختی است ولی ارزش آن را دارد. یک محتوای خوب که مربوط به مخاطبان شما باشد به آنها کمک میکند که به منبع ارزشمندی از اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

بازاریابی محتوا
Content Marketing | بازاریابی محتوا

بازاریابی شبکه های اجتماعی
(Social Media Marketing)

47درصد از کاربران اینترنت عضو فیسبوک هستند.

این روز ها مردم فقط سرگرم گرفتن عکس سلفی و ویدئو های سرگرم کننده در شبکه های اجتماعی نیستند. بسیاری از آنها به دنبال کشف، جستجو و آموزش در مورد چیزی هستند که میخواهند به دنبالش بروند. برای یک بازاریاب کافی نیست که یک پست در فیسبوک یا توییر بگذارد. شما باید تمام عناصر موجود در شبکه های اجتماعی را برای بازاریابی خود استفاده کنید و از فرصت به اشتراک گذاشتن محصولات و خدمات خود به صورت مستقیم با مشتری استفاده کنید . بیشتر مخاطبان میخواهند با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و چه بسا آن را به اشتراک بگذارند. که این در نهایت منجربه تبدیل شدن آنها به مشتری میشود. و به عنوان یک هدیه ، دوستانشان هم مشتری شما خواهند شد.

بازاریابی ایمیلی
(Email Marketing)

ایمیل بیش از دو دهه بوده و به این زودی ها جایی نخواهد رفت. هنوز هم ایمیل سریع ترین و مستقیم ترین راه برای برقراری رابطه با مخاطبان شما است. دلیل آن ساده است، مخاطبان زیادی به ایمیل خود چسبیده اند. اگر تعداد دفعاتی که به ایمیلتان سرمیزنید را بشمرید متوجه منظور ما خواهید شد. بازاریابان بزرگ میدانند هر ایمیلی تاثیرگذار نیست و ایمیل ها باید جذاب، تاثیرگذار و بر پایه کمپین های تبلیغاتی انجام شوند. برای استفاده از ایمیل مارکتینگ این 5 اصل رابه خاطر داسته باشید:

قابل اعتماد بودن | مربوط بودن | مکالمه | هماهنگی در سراسر کانال ها | استراتژیک بودن

بازاریابی موبایل
(Mobile Marketing)

دستگاه های موبایل یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما شده اند. این یک امر حیاتی برای بازاریابان است که اهمیت و بزرگی این بازار را درک کنند. دستگاه های موبایل در جیب ما هستند، در کنار تخت ما قرار دارند و ما همیشه در حال چک کردن آنها هستیم.این باعث میشود اهمیت بازاریابی در موبایل بالا برود و بسیار متنوع باشد.

را ه های زیادی برای بازاریابی SMS وجوددارد ولی شما براساس اهداف و کمپین های خود بهترین روش را برای اینکارانتخاب کنید. مهم تراز مکانیزم هایی که تبلیغات خودرا انجام میدهید باید به هماهنگی تبلیغات درکانال های مختلف فکر کنید. که موبایل هم بخشی ازآن است.

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی

اتوماسیون بازاریابی
(Marketing Automation)

اتوماسیون بازاریابی یک پلتفرم یکپارچه است که تمام بخش های بازاریابی شما را بهم مرتبط میکند. بدون آن کمپینهای شما مانند پازل کامل نشده که یک قطعه اصلی را از دست داده اند بنظر میرسند. نرم افزار های اتوماسون بازاریابی کارهای شما را ساده تر خواهند کرد. و از همه مهم تر کمک میکنند نتایج کار های خودرا از کمپین ها گرفته و بررسی کنید. و به نتیجه بهتر برسید. هنگامی که به درستی از آن استفاده میکنید. به شما کمک میکند که چه کار هایی را باید انجام بدهید و چه کارهایی را نباید انجام بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code