در حال بارگذاری...

۳۵ نکته برای سئو مناسب در وبسایت(قسمت دوم)

ارسال شده در توسط مدیر
سئو

۳۵ نکته برای سئو مناسب در وبسایت(قسمت دوم)

در قسمت اول از این مقاله به معرفی ۱۶ نکته که در بررسی سئو وبسایت مهم است اشاره کردیم و در این قسمت ادامه این نکات را بررسی میکنیم.

محتوا هنوز نقش پادشاه را دارد.

۱۷- فقط محتوایی را منتشر کنید که باکیفیت، جدید و حاوی کلمات کلیدی مهم است

امروزه یکی از عوامل مهم سئو محتوای مناسب است. اگر شما محتوای مناسبی برای کاربران ارائه دهید موتور های جستجو شما را در SERP در جایگاه بالاتری قرار میدهند. برای بدست آوردن نتایج بهتر در نتایج گوگل شما باید مطالبتان را بروز نگه دارید. جدید بودن مطالب وبسایت، برای مخاطبان شما جذابیت زیادی دارد و موتور های جستجو رتبه بالاتری را برای وبسایت شما در نظر میگیرند.

۱۸- به گرامر و نگارش محتوای خود توجه ویژه ای کنید

محتوای با کیفیت یعنی املای بدون خطا. درست است که کاربران اغلب در نوار جستجو کلماتی را اشتباه تایپ میکنند. بعضی تکنیک های سئو برای این غلط املایی ها هم راه حل هایی دارد ولی نهایتا شما باید محتوای خود را بدون غلط املایی و گرامری انتشار دهید.

۱۹- مطمئن شوید که محتوای شما منحصر بفرد و ارزشمند است

اینکه وبسایت شما در بهترین قسمت اینترنت قرار بگیرد کار سختی است. هیچ دستورالعمل جادویی وجود ندارد که به شما این امکان را بدهد که به نتایج ثابت و مثبتی در بازاریابی دیجیتال برسید. با این حال موتور های جستجو تمایل دارند به سایت هایی که مطالب جدید و ارزشمندی را برای کاربران خود منتشر میکنند امتیاز بالایی دهند.

سایت هایی که دارای مطالب منحصر به فرد و ارزشمندی هستند ( آموزنده، مفید، قابل فهم) در SERP در جایگاه بالاتری قرار میگیرند.

۲۰- محتوای مورد نظر خود را برای مخاطب موردنظر خود آماده کنید

هر محتوایی برای هر کاربری جذاب نیست. به طور موقت وبسایت شما مخاطبان تصادفی ای را خواهد داشت. با این حال لازم نیست برای همه مخاطبان خود مطالب مورد نظرشان را آماده کنید. بلکه باید محتوایی را آماده کنید که برای مخاطبان اصلی شما لازم است.

۲۱- استراتژی محتوای خود را با دقت برنامه ریزی کنید

بله، شما باید برای محتوایی که در وبسایتتان میگذارید یک استراتژی تعیین کنید. شما علاوه براینکه باید بدانید چه نوع اطلاعاتی را دروبسایت بگذارید. باید بدانید چطور اینکار را بکنید. مخصوصا اگر شما یک بلاگ در سایتتان دارید باید نقشه راه در استراتژی محتوا را شروع کنید.

۲۲- مطالب خود را برای خواندن آسان کنید

مردم در اینترنت تمایل دارند مطالب را با سرعت بالا و نگاه سطحی بخوانند تا اینکه کلمه به کلمه و جمله به جمله پیش بروند. به همین دلیل شما باید در محتوای خود از هدینگ ها، ساب هدینگ ها، پاراگراف ها، رنگها، بُلد کردن کلمات و… استفاده کنید.

همچنین سعی کنید محتوای خود را واضح تر به مخاطب نشان دهید. استفاده از عکس ها، فیلم ها، مثال های واقعی و… میتواند به شما کمک کند تا محتوای به یاد ماندنی برای مخاطبانتان آماده کنید. فراموش نکنید از کلمات کلیدی مناسب در محتوای خود استفاده کنید.

۲۳- از محتوای تکراری در سایتتان دوری کنید

محتوای تکراری- همان محتوایی که در وبسایت های دیگر هم مشابه آن وجود دارد برای موتور های جستجو خوشایند نیست و رتبه وبسایت شما را به شدت افت میدهد. البته در بعضی موارد که سر فصل های محدودی وجود دارد شاید اینکار سخت باشد.

در این موارد شما باید از تگ کنونیکال استفاده کنید، که نشان میدهد کدام صفحه مطلب اصلی برای این کپی در نظر گرفته شود. همچنین میتوانید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید تا مطمئن شوید “سئو جویس” شما فقط در یک وبسایت ریخته میشود.

لینک ها بسیار مهم هستند

۲۴- برای سایت خود پروفایلهای معتبر بسازید

لینک های ورودی به سایت شما دومین عامل مهم در سئو هستند که تاثیر زیادی در رتبه سایت شما دارند. از روز اول اجرای استراتژی های سئو باید برای بک لینک های خود برنامه ریزی داشته باشید.

استفاده از وبسایت های مورد اعتماد و مربوط با زمینه کاری شما و ساخت اکانت در این سایت ها شروع خوبی برای این برنامه ریزی است.

۲۵- بک لینک های با کیفیت را هدف بگیرید

فقط لینک هایی که از سایت های با کیفیت به سایت شما داده میشود میتواند ارزش سایت شما را بالا ببرد و ترافیک سایت را بیشتر کند. اگر یک وبسایت معتبر به سایت شما پیوند داده شود میتوانید مقداری از قدرت آن سایت را برای خودتان به دست آورید.

موتور های جستجو در ابتدا سعی میکنند کمی به سایت شما اعتماد کنند. و هنگامی که مطمئن شوند سایت شما محتوای ارزشمندی را برای ارائه دارد به آن رتبه بالایی را میدهند.

به یاد داشته باشید: در بحث محتوا، لینک دهی ها و سئو، برای موتور های جستجو همیشه کیفیت از کمیت ارزشمند تر بوده اند. لینک های اسپم علاوه بر اینکه به شما کمکی نمیکنند بلکه رتبه سایت شما را پایین خواهند آورد.

۲۶- به دنبال استفاده از بک لینک های پولی نباشید

بهتر است در ایجاد بک لینک ها بیشتر از بلاگ های واقعی و ارزشمند استفاده کنید. و ازپرداخت هزینه برای مقالات اسپم و یا تبلیغاتی دوری کنید. اینکار نه ترافیکی را برای وبسایت شما به وجود می آورد و نه اینکه به چشم کاربران شما می آید.

با ایجاد یک محتوای خوب و لینک دهی داخلی از آن، بیش از یک بک لینک خارجی پولی بی ارزش سایت خود را برای موتور های جستجو معتبر کرده اید.

۲۷- لینک دهی به سایر وبسایت های با کیفیت

اگر به وبسایت های معتبر لینک دهی کنید، علاوه بر اینکه به انتشار محتوای آنها کمک کردید، این اجازه را به بقیه دادید که از وجود شما مطلع شوند. و اگر محتوای شما مناسب باشد فرصت ارتباط بیشترو تبادل لینک های دیگر را با آنها فراهم کرده اید.

لینک دهی های با کیفیت بیشتر برای افزایش ارتباط است، نه تبادل لینک.

۲۸- با کمک به مردم لینک های بیشتری بدست آورید

در دنیای سئو، لینک ها حکم پول را دارند. هنگامی که شما به دیگران کمک میکنید. برای مثال، با به اشتراک گذاشتن دانش خود، راهنمایی کردن افراد و… چیز های زیادی را دریافت خواهید کرد. کاربران قدردان این کار ها هستند و به شما نیاز خواهند داشت. آنها لینک شما را بلد هستند.

۲۹- محتوایی تولید کنید که مردم علاقه دارند به آن پیوند داشته باشند

همانطور که در بالا گفته شد اگر شما ارزشی واقعی را به بازدید کنندگان خود بدهید، بدون اینکه از آنها خواسته باشید، آنها آن را با اطرافیان خود به اشتراک خواهند گذاشت. با این کار شما لینک های طبیعی دریافت خواهید کرد که برای موتور های جستجو بسیار ارزشمند است.

۳۰- با وبسایت های دیگر ارتباط خوب برقرار کنید

موتور های جستجو دارای الگوریتم هوشمندی هستند. اگر سعی کنید لینک هایی را از وبسایت های نامربوط دریافت کنید شما هیچ ” لینک جویسی” را دریافت نخواهید کرد.

سعی کنید ارتباط خود را با وبسایت های معتبر بیشتر کنید و با آنها به تبادل لینک بپردازید. و لینک های خود را به صورت ارزشمند رشد دهید.

۳۱- در شبکه های اجتماعی حاضر شوید

درست است که پیوند هایی که به شبکه های اجتماعی میدهید نوفالو هستند و تاثیری در رتبه سایت شما ندارند. با این حال حضور درشبکه های اجتماعی باعث میشود ترافیک سایت شما بیشتر شود. محتوای شما در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده میشود و مخاطبان با دیدن پست های شما رغبت بیشتری پیدا میکنند که به وبسایت شما سر بزنند و لینک های شما را به اشتراک بگذارند.

۳۲- به دنبال فرصتی برای تبادل وبلاگ های مهمان باشید

وبلاگ نویسی مهمان یک روش محبوب برای برای بدست آوردن لینک است. یک وبلاگ نویس مهمان پیشنهاد میکند پستی را در یک وبلاگ دیگر بنویسد. درحالی که میزبان مطالب با کیفیتی را در وبلاگ خود مشاهده میکند، شما هم ورودی های ارزشمندی را دریافت میکنید.

اگر شما میخواهید از این روش استفاده کنید. باید از وبلاگ های با کیفتی استفاده کنید که مربوط به حوزه کاری شما باشند.

۳۳- بیش از حد از وبلاگ نویسی مهمان استفاده نکنید

استفاده از وبلاگ نویسی میهمان در مقیاس بزرگ برای لینک دهی، نقض قوانین گوگل به حساب می آید. وبلاگ نویس میهمان علاوه بر اینکه باید برای ۲طرف کار (وبلاگ نویس و میزبان وبلاگ) مفید باشد، باید برای کاربران هم مفید باشد. امروزه سئو بیشتر در مورد کاربران انجام میشود نه صاحبان وبسایت ها.

در نهایت این کاربران هستند که از موتور های جستجو استفاده میکنند. اگر آنها نتوانند اطلاعات مربوطه را آنجا پیدا کنند در نهایت از آن استفاده نخواهند کرد.

۳۴- کیفیت بکلینک های خود را مانیتور کنید

پس از اجرای هر روش در سئو باید کار خود را مشاهده کنید. علاوه بر اینکه باید ساختار لینکهای خود را نظاره کنید، باید ببینید که چه بازخوردی برای شما دارند. شما باید این لینک ها را مشاهده کنید نه فقط برای اینکه تلاش های خود را ببنید، بلکه به این دلیل که ببینید که با لینک های اشتباهی به خود آسیب نرسانده باشید.

و فراموش نکنید…

۳۵- ببینید رقیبان شما برای سئو چه کرده اند

همیشه روی رقبای خود نگاه داشته باشید. ببینید که از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند و چه رتبه دارند. مطالب وبلاگ های آنها را بخوانید و این بررسی ها را به صورت روزانه انجام دهید.

شما اینکار را برای کپی کردن استراتژی های آنها انجام نمی دهید. بلکه این کار برای پیدا کردن استراتژی منحصر به فرد خود انجام میدهید. همچنین اگر دیدید که استراتژی شما نتیجه بخش نیست از تغییر آن استراتژی نترسید.

حرف آخر، و البته نه آخرین حرف

ما امیدواریم این مطالب به شما برای حضور پررنگ تر در دیجیتال مارکتینگ کمک کند. اگر قبلا قدم هایی در سئو پیش رفته اید. نکات بالا را یاد داشت کنید و همرا داشته باشید.

اگر شما هم در این باره نظری دارید که میتواند به این بحث کمک کند از طریق info@dgmarketing1.ir با ما در ارتباط باشید.

نکات سئو
Overall
4.7
  • کیفیت
  • محتوا
  • کاربرد
  • سئو

چکیده مطلب

در قسمت اول از این مقاله به معرفی 16 نکته که در بررسی سئوی وبسایت مهم است اشاره کردیم و در این قسمت ادامه این نکات را بررسی میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *