4 مشکل معمول در دیجیتال مارکتینگ و بهترین راه حل های آنها

  • admin
  • دی 21, 1397
  • بدون دیدگاه
مشکلات دیجیتال مارکتینگ
مشکلات دیجیتال مارکتینگ

4 مشکل معمول در دیجیتال مارکتینگ و بهترین راه حل های آنها

مشکلات دیجیتال مارکتینگ در ابعاد مختلفی وجود دارند که هرکس در طول کار خود حداقل یکبار با آنها مواجه شده است.. در زیر این مشکلات و بهترین راه حل های آنها را میبینید:

1- بیشترین دستاورد با کمترین هزینه

یکی از مشکلات دیجیتال مارکتینگ این است که چگونه با بودجه کم در رقابت با رقیبان بزرگتر در جایگاه بالاتری قرار گیریم. این نگرانی ازین جهت است که گوگل نسبت به برند های معتبر با تعصب تر است(هرچند خود گوگل میگوید که اینطور نیست). البته ما از صحت این بحث اطمینان نداریم. ولی میدانیم که رقبای بزرگتر احساس می کنند که مزیت ناعادلانه ای دارند. راه حلهایی که در زیر آمده است، بهترین راه حل ها در تعیین جایگاه خود در این راستا است.

مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید

با هر میزان بودجه در بازاریابی، بخش عمده ای از موفقیت در صرف هزینه ی درست برای هر ریال ازبودجه است. وقتی که این بحث به میان می آید، شما با تقسیم بندی مخاطبان خود میتوانید بیشترین ROI را در کسب و کار خود بدست آورید. تقسیم بندی مخاطبان به بخش های مختلف میتواند به شما در بازاریابی موثرتر کمک کند. اینکه شما چه نوع دسته بندی ای را خواهید داشت بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. اما معمول ترین روشها برای اینکار تقسیم بندی جمعیت شناختی، تقسیم بندی براساس سبک زندگی و تقسیم بندی رفتاری است.

سرمایه گذاری محلی

طبق معمول، اینکه استراتژی بازاریابی محلی برای شما مفید است یا نه بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. اطمینان حاصل کنید که در دایرکتوری های تجارت خود، لیستی ازین موارد -شامل وبسایت های محلی- را دارید. با حضور در محل ها خود را وارد این بازی کنید. در پست های شبکه های اجتماعی خود از تگ کردن مکان ها استفاده کنید و در مورد جامعه خود پست بگذارید. این فعالیت ها میتواند به بهبود تجارت محلی شما کمک کند.

قسمت خاصی از بازار هدف را بگیرید

اگر شما با بودجه کمی وارد بازار رقابت شده اید بهتر است که انتخاب کنید در چه جبهه ای میخواهید مبارزه کنید. با توجه به اختلاف بودجه بین شما و رقبایتان شاید نتوانید در همه کانال ها مبارزه کنید. این، کار خجالت آوری نیست. انتخاب کانال های کارآمد تجارت و غلبه بر آنها یک راه عالی برای کاهش استرس های مدیریتی است .

از تبلیغات های پولی در شبکه های اجتماعی استفاده کنید

شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان یک راه همیشگی هستند. که در آن یک ریال هم نیازنیست هزینه کنید. اما اگر میخواهید در دیجیتال مارکتینگ خود بودجه ای را صرف تبلیغات کنید. بهتر است در شبکه های اجتماعی تبلیغات داشته باشید. با بررسی شبکه های اجتماعی مختلف و اینکه کدام کانال ارتباطی برای شما مفیدتر است. می توانید با صرف هزینه ای در تبلیغات، مخاطبان خود را افزایش دهید.

ارتباط تاثیر گذار

ارتباط خود را با “تاثیرگذاران” محلی و صنعتی برقرار کنید. میتوانید افراد تاثیر گذار را شناسایی کرده و برند خود را به وسیله آنها محبوبتر کنید.

2- کلیک های بدون نرخ تبدیل

تعداد کلیک های سالم با نرخ تبدیل ضعیف یکی از مشکلات شایع بازاریابی دیجیتال برای شرکت هاست. کلیک زیاد بدون افزایش مناسب در فروش بسیار ناامید کننده است. در زیر بعضی از راه حل های مناسب برای این مشکل بازاریابی دیجیتال را بررسی میکنیم:

مسئله مخاطبان

اگر تعداد زیادی کلیک را میبینید ولی نرخ تبدیل کمی را مشاهده میکنید، یکی از علل آن مخاطبان شماست. ممکن است در کانال های ضعیفی بازاریابی کرده اید و مخاطبان اشتباهی را مورد هدف قرار داده اید.

ممکن است کاربران میخواهند از سایت شما بازدید کنند ولی قصد خرید ندارند. ممکن است مخاطبانی را به وبسایت خود میفرستید که در موقعیت خرید قرار ندارند.

اغلب در شرکت های B2B، تصمیم گیرندگان وبسایت را برای دادن گزارش به مدیران بررسی میکنند. و به علت عدم توانایی آنها نرخ تبدیل کمی به وجود می آید. ممکن است کانال های ارتباطی اشتباهی را انتخاب کرده اید. برای مثال اگر مخاطبان شما والدین در خانه هستند، تلگرام گزینه مناسبی برای بازاریابی است ولی لینکدین گزینه مناسبی نیست.

صفحات ورود ناکارآمد

یکی از مقصران نرخ تبدیل پایین لندینگ پبج های نامناسب است. لندینگ پیج های نامناسب میتواند مشتریان بالقوه علاقه مند را ازشما دور کند. برای مثال تصور کنید مخاطب شما روی لینکی کلیک میکند و قرار است با نصف قیمت یک کالا از شما کالا را بخرد. ولی با کلیک روی آن لینک وارد صفحه ی جستجوی محصولات میشود. بسیاری از کاربران با مرحله دوم که مواجه میشوند از ادامه راه منصرف میشوند. در واقع یک کلیک بدون نرخ تبدیل اتفاق می افتد.

طراحی یک لندینگ پیج باید ساده و واضح باشد و کاربر را با ویژگی های پیشرفته در صفحه نگه دارد. صفحات فرود باید سرعت بالایی داشته باشند. مشتریان بعد از کلیک رو لینک صبر زیادی ندارند و اگر تا چند ثانیه صفحه مورد نظرشان باز نشود از ادامه راه صرف نظر میکنند.

پیام های ترکیبی

موثرتر ترین پیام های بازاریابی دیجیتال که مخاطبان را به صفحات فرود پیام ها، پیشنهادات و هر صفحه ای که محتوای مناسبی برای کاربر دارد میبرد، در هر جایی میتواند اتفاق بیفتد.

3- رقابت دشوار در رتبه بندی

رقابت در سئو میتواند برای بازاریابان دلهره آور باشد. بسته به اینکه در چه صنعت و مکانی در حال تجارت هستید، ممکن است با هزاران رقیب در صفحات گوگل به رقابت بپردازید. راه های زیادی است تا بتوانید با استفاده از آنها در سئوی خود به رقابت با رقبای خود بپردازید.

از راهی که بقیه رفته اند سئو را انجام ندهید

گاهی اوقات بهتر است که در رقابت کمی تفاوت را امتحان کنید. در سئو ممکن است عبارات محبوبی وجود داشته باشد که کوتاه نباشد. هرچند اکثر جستجو ها با عبارات کوتاه اتفاق می افتد. ولی نرخ تبدیل عبارات کوتاه اغلب پایین است. برای مثال یک شرکت تولید کفش ممکن است از کلمات کلیدی مانند “کفش راحتی” یا “کفش ورزشی” استفاده کند، ولی استفاده از عباراتی مانند “کفش راحتی برای پیاده روی” یا “چه کفشی برای کوهنوردی مناسب است” با اینکه طولانی هستند ولی نرخ تبدیل بالاتری دارند.

این کمات را با توجه به مخاطبان مناسبی که دارند جدی بگیرید.

خود را در همان رتبه بندی مقایسه نکنید

اگر محدودیت منابع باعث میشود که نتوانید مثلا در گوگل رتبه خود را نسبت به رقیبان بالاتر ببرید. میتوانید یک برنامه دیگری بریزید. مثلا میتوانید در آپارات خود را در رتبه بالاتری قرار دهید. آپارات هم با توجه به جستجو های بالایی که دارد میتواند گزینه مناسبی برای بیشتر کردن سهم بازار باشد.

بر تجربه مشتریان تمرکز کنید

صحبت کردن در مورد اهمیت تجربه مشتریان از وبسایت کار سختی است. تجربه مشتری شامل تجربه یک کاربر(کارکرد های فنی وبسایت که به کاربر اجازه استفاده راحت را میدهد) و همچنین محتوا، قالب و سبک کسب و کار شما است. الگوریتم گوگل براساس بازگرداندن منابعی است که بیشترین ارتباط را با آن پرس و جو دارند. اگر سایت شما بر اساس تجربه مشتریان اولویت بندی شده باشد. گوگل متوجه میشود که کاربران از سایت شما لذت میبرند و به سایت شما رتبه بالاتری میدهد.

4- شبکه های اجتماعی شکوفا نمیشوند

اهمیت شبکه های اجتماعی به ارتباط سریع و آسانی که با مخاطب خود برقرار میکنید است. ولی در عمل این کار بسیار سخت است. بسیاری از کسب و کارها به اندازه ای که لازم است به پیچیدگی های شبکه های اجتماعی نگاه نمی کنند.

بازخورد های خود را ببنید

بازخورد های شما بستگی به نوع تجارت و اینکه در چه شبکه اجتماعی ای فعالیت میکنید دارد. اینکه ماهی یکبار پستی را بگذارید یعنی شما به زودی فراموش خواهید شد. به طور متوسط یکبار پست گذاشتن در روز شرایط مناسبی برای فعالیت است. این به این معنی نیست که پست های بیشتر بهتر است. برای شبکه هایی مانند لینکدین یا اینستاگرام 5بار پست گذاشتن در هفته -پست ارزشمند- میتواند مناسب باشد ولی در شبکه هایی مانند توییتر میتوانید تعداد بالاتری پست بگذارید. البته به شرط مفید و ارزشمند بودن.

چیزی را برای ارائه داشته باشید

تمام پست های شبکه های اجتماعی باید چیزی واقعی برای بیننده داشته باشند. حتی اگر یک آمار کوچک یا یک گیف خنده دار است بایدبرای مخاطب جالب باشد. هر پست باید یک دلیل برای درگیر شدن با خریدار شما داشته باشد.

اجتماعی باشید

رسانه اجتماعی فقط و فقط این است -اجتماعی . بهترین برنامه های کمپین های اجتماعی برای ارتباط با مشتری است. افزایش تعامل شما با مشتریان مثلا پاسخ دادن به کامنت ها یا شرکت در بحث ها (مثلا لینکدین) و هر چیزی که تعامل شما را با مشتری بیشتر میکند میتواند شما را به موفقیت نزدیکتر کند.

با مشتریان خوشحال ارتباط بر قرار کنید

ارتباط کلامی با مشتریان در بازاریابی دیجیتال شاید چالش برانگیز باشد. ولی شبکه های اجتماعی این مشکلات را کمتر کرده اند. شما میتوانید از طریق شبکه های اجتماعی با مشتریان راضی خود ارتباط برقرار کنید و یا حتی از آنها بخواهید که کامنت گذاری کنند و نظر مثبت خود را بازگو کنند.

اگر شما هم در این باره نظری دارید که میتواند به این بحث کمک کند از طریق info@dgmarketing1.ir با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code