در حال بارگذاری...

۵ مسئله بحرانی در دیجیتال مارکتینگ که میتواند وبسایت شما را خراب کند

ارسال شده در توسط مدیر
اشتباهات دیجیتال مارکتینگ
mistake - 5 مسئله بحرانی در دیجیتال مارکتینگ که میتواند وبسایت شما را خراب کند
اشتباهات بحرانی دیجیتال مارکتینگ

از قدیم گفته اند، راه اشتباه همیشه هموار است!

این اتفاق اغلب در دیجیتال مارکتینگ می افتد. برنامه ریزی خوب در دیجیتال مارکتینگ شامل مواردی مثل تعریف مشتریان هدف، آنالیز رفتار مشتریان و ایجاد یک وبسایت است. اشتباه در تفسیر داده ها ( مدیریت اشتباه داده ها) میتواند همه چیز را به سمت نابودی بکشاند. و البته مواردی که در نگاه اول مهم به نظر نمیرسند ولی عواقب ویرانگری دارند.

این اشتباهات دیجیتال مارکتینگ نه تنها ترافیک سایت را به خطر می اندازند، بلکه تاثیر منفی بر رفتار مشتریان کنونی وبسایت دارد.

۱- انتخاب یک پلتفرم بد برای وبسایت

یکی از مهم ترین مسائل در بازاریابی دیجیتال، انتخاب یک پلتفرم بد برای وبسایت است. بعد از اینکه شما شروع به صرف زمان و منابع در وبسایت خود کردید. و متوجه شدید که نیاز هایتان برآورده نمیشود ممکن نیست که بتوانید برای یک پلتفرم دیگر تغییراتی را انجام دهید.

یک پلتفرم بد میتواند منجر به بسیاری از مسائل غیر فنی شود. بارگزاری و سرعت پایین وبسایت باعث میشود بازدید کنندگان وبسایت شما را ترک کنند. همچنین بعضی پلتفرم ها به شما این اجازه را نمیدهند که پلاگین هایی که در سئو و آنالیز وبسایت به شما کمک میکند را نصب کنید.

بنابراین هنگام انتخاب پلتفرم تمام ویژگی هایی که پلتفرم ارائه می دهد را بررسی کنید.

از آنجایی که شما برای راه اندازی وبسایت خود هزینه هایی را متحمل شده اید و برای نصب پلاگین های مختلف پول زیادی را خرج کرده اید. با تغییر پلتفرم همه این هزینه ها ۲ برابر خواهند شد و البته هزینه انتقال محتوا را هم به آن اضافه کنید. همچنین ممکن است پلتفرم جدید مناسب پلاگین های قبلی نباشد.

به غیر از پلتفرم هایی که قابلیت شخصی سازی دارند، پلتفرم هایی هم هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید.

یکی از پلتفرم های محبوب وردپرس است. با توجه به تنوعی که در ایجاد هر نوع وبسایت دارد -وبسایت شخصی، فروشگاهی، تجارت و پرتال های سازمانی- تعداد قابل توجهی از مارکتینگ ها ازین پلتفرم استفاده میکنند. در وردپرس قالب های رایگان و مناسبی وجود دارد که شما با توجه به کسب و کار خود میتوانید از آن استفاده کنید.

برخی از تم های وردپرس قابلیت های گسترده ای را دارند که میتوانند در استراتژی های بازاریابی به شما کمک کند.

گوگل امتیاز بالایی به وبسایت هایی که به طور منظم تولید محتوا میکنند می دهد. انتخاب یک پلتفرم مناسب که با آن بتوانید به راحتی به صورت روزانه محتوا تولید کنید بسیار مهم خواهد بود

۲- سئوی ضعیف

یکی دیگر از مسائل مهم در دیجیتال مارکتینگ که ارتباط مستقیم با ترافیک وبسایت شما دارد سئو است. بر اساس نر سنجی HubSpot در سالهای گذشته بزرگترین نگرانی برای شرکت ها افزایش ترافیک و نیاز به تولید مخاطب در وبسایت است.

سئو باید یک فرایند سیستماتیک و دراز مدت باشد. امروزه استفاده از هدینگ ها برای سئو کافی نیست.

کارآفرینان خطاهای شایعی را در سئو انجام میدهند، برای مثال آنها لینک های بهینه نشده ای را در وبسایت میگذارند، نام گذاری عکس ها را فراموش میکنند، کلمات کلیدی درستی را استفاده نمیکنند. کلمات کلیدی را در متا توضیحات یا لینک صفحه استفاده نمیکنند، به کیفیت محتوا توجهی نمیکنند و… .

بسیاری ازین مشکلات میتواند با استفاده از پلاگین های وردپرس حل شود و کمبود های سئو را مشخص کند.

البته هیچ پلاگینی نمیتواند همه موارد سئو را مشخص کند ولی این ابزاربا تعدادی از تنظیمات میتوانند سئو را تا حدی بهبود بخشند.

و مهم تر از همه اینکه مانع فراموش کاری در مسائل مهم میشوند.

۳- محتوای تاریخ مصرف گذشته

یکی از مسائل مهم در دیجیتال مارکتینگ که زیاد به آن توجه نمیشود محتوای منسوخ شده است. محتوای تاریخ مصرف گذشته علاوه بر اینکه در سئو تاثیر منفی دارد. باعث کاهش ترافیک وبسایت میشود. و بر رفتار مشتریان تاثیر میگذارد، زیرا در وبسایت شما اتفاق جدیدی نمی افتد و ناچار به سایت خود بازمیگردند.

نتیجه این اتفاق افت ترافیک وبسایت و کاهش فروش در وبسایت های تجاری میشود.

برای اینکه بتوانید مطالب را در وبسایت به راحتی و مرتبا اضافه کنید باید از یک پلتفرم کاربر پسند استفاده کنید. در این راستا وبسایت های مبتنی بر وردپرس، مزایایی را برای کاربران ارائه کردند تا مدیران به راحتی بتوانند مطالب را در وبسایت قرار دهند، زیرا بسیاری از تم های وردپرس پنل کاربری مناسبی برای استفاده دارند که افزودن محتوا را برای کاربران راحت میکند.

۴- بی توجهی به آخرین ترند ها

یکی دیگر از مشکلات بازاریابی آپدیت نکردن وبسایت با توجه به شرایط کنونی است.

امروزه ترند های اجتماعی به سرعت در حال تغییر هستند. نوآوری ها، پلاگین ها و المنت های جدید در حال ظهور هستند. بنابراین لازم است همه تغییرات مختلف بازار را بررسی کنید تا در تجارت الکترونیک موفق باشید.

دراینجا چند مثال در رابطه با آخرین ترند ها میبیند:

  • پلاگین های چند زبانه

پلاگین های چند زبانه با ایجاد یک وبسایت چند زبانه به گسترش بازار خارجی به تجارت شما کمک خواهند کرد.

  • اولین طراحی برای موبایل

تعداد زیادی کاربر وجود دارد که از موبایل برای استفاده از وبسایت ها استفاده میکنند. این اتفاق تا حد زیادی بر روی ساختار وبسایت ها تاثیر میگذارد. تاجاییکه توجه به این نکته به یک ضرورت تبدیل شده است. به خصوص که گوگل گفته است قصد دارد وبسایت هایی که ریسپانسیو هستند را نسبت به وبسایت های دیگر در اولویت قرار دارد.

امروزه طراحی برای موبایل به یک بخش معمول در دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده که اصطلاحا به آن “اولین طراحی برای موبایل” میگویند.

یعنی چه؟
یعنی اولین طراحی از قالب بر اساس نیاز های موبایل ها و تبلت ها انجام میشود. بعد نوبت طراحی دسکتاپ میرسد. که در گذشته برعکس این اتفاق بود.

  • پیاده سازی AMP

AMP یا (صفحات سریع موبایل)، یک برنامه سورس باز است که سرعت بارگذاری وبسایت را در صفحات موبایل افزایش میدهد. به عبارت ساده تر، AMP یک ورژن موبایل مناسب از وبسایت شما ایجاد میکند. و کاربر لازم نیست برای لود آیتم به آیتم -مثل عکس یا فیلم- در وبسایت شما منتظر بماند.

در وردپرس هم این پلاگین وجود دارد که به طور مستقیم روی آن نصب میشود.

۵- داده هایی که اندازه گیری و ارزیابی نمیشوند

تعداد زیادی از مشکلات بازاریابی نتیجه عدم ارزیابی و مدیریت داده ها است.

برای موفقیت تجاری در وبسایت، جمع آوری اطلاعات کاربران برای تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان بسیار مهم است. این تحلیل ها نه تنها ممکن است به تغییر در استراتژی بازاریابی منجر شود بلکه ممکن است مجبور شوید وبسایت خود را تغییر دهید.

به طور مثال اگر دیدید، مشتریان به علت فرایند خرید طولانی وبسایت را ترک میکنند، باید تغییری در فرایند خرید خود ایجاد کنید.

شما برای کنترل داده های مشتریان، افزایش نرخ تبدیل و همچنین محاسبه دقیق ROI نیاز به ابزار مناسب دارید.

ابزارهای زیادی وجود دارد که شما میتوانید به وسیله آنها رفتار مشتریان را در سایت بررسی کنید. در این ابزارها تجزیه و تحلیل هایی از مشتریان شما نشان داده می شود و آنالیزهای مفیدی در اختیار شما قرار میگیرد.

به کمک این ابزارها شما اطلاعات ارزشمندی از مشتریان خود بدست می آورید که میتواند در توسعه کسب و کارتان بسیار مفید باشد.
شناخته ترین ابزار برای ردیابی ترافیک و آنالیز داده ها، گوگل آنالیتیک است (کاملا رایگان). ابزار های پولی دیگری هم مثل Hotjar ، Kissmetrics و SEMRush هم وجود دارند که میتوانید از آنها در تحلیل های وبسایت استفاده کنید.

اگر از مفید بودن این ابزار های پولی مطمئن نیستید بهتر است اول از نسخه تریال آنها به مدت محدود استفاده کنید.


۵ مسئله بحرانی در دیجیتال مارکتینگ
Overall
4.6
  • کیفیت
  • محتوا
  • کاربرد
  • سئو

چکیده مطلب

برنامه ریزی خوب در دیجیتال مارکتینگ شامل مواردی مثل تعریف مشتریان هدف، آنالیز رفتار مشتریان و ایجاد یک وبسایت است. اشتباه در تفسیر داده ها ( مدیریت اشتباه داده ها) میتواند همه چیز را به سمت نابودی بکشاند. و البته مواردی که در نگاه اول مهم به نظر نمیرسند ولی عواقب ویرانگری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *