در زیر 10 ترند آینده که توسط 10 بازاریاب بزرگ پیش بینی شده اند و شما باید به آن توجه داشته باشید گفته شده است.
تنها راه طولانی برای حفظ رقابت در بازاریابی، افزایش درک خود از مخاطبان و مشتریان خود است.
برای اینکار طیف گسترده ای از تاکتیک ها مثل تحقیقات در مورد کاربران، نظرسنجی ها، ضبط جلسات کاربران وب، تست تقسیم و تجزیه و تحلیل وجود دارد.
یکی از دلایلی که هوش مصنوعی وارد عرصه مارکتینگ میشود این است که میتواند الگوهای ظریف تری را از اطلاعات بسیار گسترده مشتریان استخراج کند.
فراموش نکنید که بهترین شرکت ها همه رویکردهای خود، برای اینکه تمرکزشان از نیاز و خواسته های مشتریان کم نشود را، با هم ترکیب میکنند.
تجربه مشتریان یکی از تفاوت های اصلی در برند ها و بازاریابان ایمیل خواهد شد. که با سه بُعد در ایمیل مارکتینگ همراه خواهد بود : مفید بودن، شخصی سازی، تمرکز روی مشتری.
با این 3 رویکرد، بازاریابان ایمیل هایی را ارسال خواهند کرد که برای مشتریان مفید تر و جذاب تر خواهد بود.
“اعتماد اساسی است، مردم از افرادی خرید میکنند که به آنها اعتماد دارند”
و این اعتماد ممکن است خدشه دار شود. خبر جعلی: فیسبوک از قوانین حریم خصوصی خود دفاع کرد و Google+ به دلیل پخش اطلاعاتش بسته شد.
کسب و کار با افزایش اقدامات برای شفاف سازی رشد میکند.
در ایمیل مشتریان به دنبال مواردی هستند که مربوط به خودشان و موارد شخصی که در رابطه با آنها وجود دارد هستند. براساس گفته ی مشتریانی که زیاد از ایمیل استفاده میکنند، 35% از افراد بر اساس خرید های قبلی خودشان از پیشنهاداتی که برای آنها فرستاده میشود استقبال میکنند.
افزایش اعتماد و شفاف سازی برای مصرف کنندگان باعث می شود که آنها اطلاعات خود را بیشتر به اشتراک بگذارند. اطلاعاتی که برای افزایش توانایی در درک تجربه مشتریان کمک خواهد کرد.
هوش مصنوعی به آرامی قسمتی از کانال های بازاریابی، در شکل چت بات یا وبسیات های پویا شده است.
ایمیل مارکتینگ از نوآوریی هایی مانند اتوماسیون های خودکار، شخصی سازی در سابجکت ها و کپی کردن ایمیل با استفاده از هوش مصنوعی برخوردار است.
هرچند هوش مصنوعی در پیشبرد یک کمپین ایمیلی بدون استفاده از یک بازاریاب به اندازه کافی قدرتمند نیست، ولی به اندازه زیادی حجم کار را برای بازاریاب کاهش می دهد.
باید ببینیم بازاریابان ایمیل در آینده چه استفاده هایی از هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیل خواهند کرد.
کاربران همچنان تبلیغات ها را رد میکنند و به سمت چیزهای واقعی تر می روند.
مصرف کنندگان اینترنت میخواهند چیزهای خوب را دوست داشته باشند. این ایده ها را در کنارهم قرار دهید و منتظر ایده های بزرگ باشید تا بتوانید به وسیله خود مشتریان، آنها را بازاریابی کنید.
شاید نزدیکترین نامی که بتوان روی این ترند بازاریابی گذاشت “محتوای تولید شده کاربر” باشد.
رویکرد طلایی در سال 2019 و سال های بعد از آن “رسانه واقعی” است.
“بازاریابی دقیق” مفهومی است که در سال جدید بیشتر خواهید شنید.
یعنی چه؟ بازاریابی دقیق در واقع توجه بیشتر بازاریابان به چشم اندازها، رفتارها، خواسته ها و خریدهای قبلی مشتریان است.
اگر شما از اتوماسیون های بازاریابی استفاده میکنید، درواقع از بازاریابی دقیق استفاده میکنید. اما بازاریابی دقیق واقعی عمیق تر از این سطح است.
یک کمپین بازاریابی دقیق به شما کمک می کند تا با استفاده از تجربه خرید های قبلی مشتریان برای تبلیغات هدفمند و شخصی سازی شده، میزان درآمد یک آگهی تبلیغاتی را برای شرکت محاسبه کنید .
یک چشمتان به بازاریابی دقیق باشد. شاید چیزی که امروز برایتان اتفاق می افتد فردا مورد استفاده شما قرار گیرد.
در سال 2019 بخش های فروش و بازاریابی باید با هدف تحول در فروش، به هم نزدیکتر شوند.
باید پیشرفت در بازاریابی، فروشنده شدن و فروشندگی مدرن، بازاریاب شدن باشد.
فاصله بین این دو قسمت باید محو شود وگرنه هردوی آنها باهم محو خواهند شد. اگر قرار است بازاریابی آینده ای داشته باشد، این دو باید باهم هماهنگ شوند.
ترند ها در رشد محصول از سال 2018 آغاز شده و در 2019 هم خواهند بود.
با وجود کانال های PPC رقابتی و پرهزینه ی تمام وقت، و کانال های سنتی مانند ایمیل، مدیریت رشد محصول ارزانترین و تاثیرگذار ترین راه برای ساخت اعتماد و تبدیل مشتریان بدبین به مشتریان وفادار است
REI در “بلک فرایدی” درهای خود را بست و از مشتریان خود خواست در کمپین #optoutside شرکت کنند.
هرچند این کارها برخی مشتریان را از شرکت دور میکند ولی باعث میشود رابطه بین مشتریان وفادار و شرکت بیشتر شود. شرکت ها هنگامی که این روابط کمتر شود یا به اندازه زیادی افزایش یابند در سخنرانی ها حاضر می شوند، اقلب با حضور درشبکه های اجتماعی.
یکی از راه های ایجاد ارتباط و گفتگو با مشتری در رسانه های اجتماعی، توسعه و پیاده سازی استراتژی کلامی است که ریشه در فعالیت های شرکت دارد.
راه دیگر این است که موضع خود را برای مشتریان مشخص کنیم.
در سال 2019 هر دو روش را در مارکتینگ خواهیم داشت. زیرا به میزان قابل توجهی هزینه ها را کاهش می دهد.
درحال حاضر بازاریابی محتوا در اوج قرار دارد. همه در اینترنت هستند، عکس ها، فیلم ها، مطالب و پادکست های خود را انتشار میدهند.
بنابراین ما به قسمت اضافه-محتوا خواهیم رسید که افراد را به سمت استفاده بیشتر از تکنولوژی سوق می دهد.
باید ببینیم شرکت ها در صورت مواجه شدن با این چالش چه راه حلی خواهند داشت.
در زیر برای ما کامنت کنید.